Obsah
V oblasti regionálního školství bude velká část intervencí zajištěna prostřednictvím sběru a vyhodnocení specifických potřeb na regionální a místní úrovni. Tyto potřeby budou zahrnuty ve spolupráci s partnery v území do MAPů (současně i do Krajských akčních plánů), které budou sloužit pro koordinaci a zacílení výzev v OP VVV a IROP, a posílení územní koncentrace investic. Prostřednictvím MAPů tedy bude řízena synergie OP VVV a IROP.
V MAPu je dobré zmínit investiční akce u jednotlivých prioritních, doporučených, či průřezových a volitelných opatření. Operační programy podporující investiční projekty škol budou vyžadovat doložení souladu těchto projektů s MAP.
Cílem MAP je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách tím, že bude podpořena spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání, to znamená společné informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro řešení místně specifických problémů a potřeb.
Hlavním přínosem realizace MAP je vybudování udržitelného systému komunikace mezi aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v území. Je zpracováván ve spolupráci s partnery v území.
Výstupy MAP
= Strategický rámec MAP do roku 2023
dohoda o prioritách vzdělávací politiky v území
= Soubor aktivit
- navržení konkrétních řešení místních problémů v dohodnutých prioritách, návrh jednoduchých aktivit přispívajících ke zkvalitnění koordinace a spolupráce v zájmu dětí a žáků s malými finančními nároky
- aktivity uplatnitelné v žádostech o podporu ze strany nadací, místních samospráv, krajských a státních dotačních programů, nebo jiných operačních programů
- aktivity cílené mimo resort školství (sociální služby, neformální vzdělávání), podpora spolupráce v zájmu rozvoje vzdělávacího potenciálu dětí a žáků, preventivně výchovné aktivity a další.
= Partnerství
široká platforma spolupracujících subjektů vzniklá na dohodě relevantních aktérů v příslužném území MAP, zahrnující zástupce ze tří základních skupin:
1. Zřizovatelé škol a dalších vzdělávacích zařízení
2. Školy, poskytovatelé vzdělávání
3. Žáci, rodiče