Obsah
PRACOVNÍ SKUPINY
V rámci realizace projektu Místní akční plán ORP Rakovník IV jsou ustanoveny následující pracovní skupiny:
- Pracovní skupina pro financování (PS FIN)
- Pracovní skupina pro podporu moderních didaktických forem (PS MDF)
- Pracovní skupina pro rovné příležitosti (PS RP)
- Pracovní skupina pro předškolní vzdělávání (PS MŠ)
Inspiromat 10 - Příklady zavádění moderních didaktických forem Staženo: 56x | 15.02.2024
Prezentace IPs Kurikulum Staženo: 26x | 02.05.2024
Regionální čítanka Rakovnicka - návrh_Jan Neruda Staženo: 34x | 02.05.2024
3. setkání
společné setkání členů všech pracovních skupin
Kdy: 24.9.2024 od 16:00 hod.
Kde: Zasedací místnost MAP, 1. patro, Lubenská 2250, Rakovník
Program: Plán evaluace a aktualizace SWOT analýz
2. setkání
Kdy: 24.4.2024 od 15:00 hod.
Kde: 1. ZŠ Martinovského 153, 269 01 Rakovník
Program: Představení projektu IPs Kurikulum - Markéta Votavová, garant území pro Středočeský kraj; Možnosti zapojení se do projektů spolupráce - Regionální čítanka Rakovnicka a Zvědavá stezka Lužná - Roman Hartl, odborný garant pro regionální identitu; Navázání na vstupní diskusi nad pojetím moderních didaktických forem; Sdílení zkušeností členů pracovní skupiny s vlastní praxi; Rozpracování meziškolní soutěže základních škol.
1. setkání
Kdy: 28.2.2024 od 15:00 hod.
Kde: Restaurace U zlatého hroznu, Palackého 78, Rakovník
Program: Diskuse nad pojetím moderních didaktických forem ve výuce a co si kdo pod tímto pojmem představuje. Nasdílení praxe v území a definování těch forem, na které by bylo nejvhodnější se v projektech MAP IV a MAP V zaměřit. Výběr vhodných způsobů, jak zavádění těchto forem podpořit.
Závěr: Z velmi aktivní diskuse vzešla shoda na tvrzení, že moderní didaktickou formou jsou myšleny takové formy, které žáky baví. V případě, že žáka výuka zaujme a baví ho, je schopen se do výuky zapojit a je vysoce pravděpodobné, že si učivo osvojí. Takovou formou může být např. i mnohdy zatracovaná frontální výuka, která když je dobře pojata, tak dokáže žáky zaujmout, bavit je a tím naplnit atributy moderní didaktické formy. Pro výuku je klíčová osobnost pedagoga a jeho schopnost žáky zaujmout. V pojetí moderních didaktických forem je podstatné, aby ve výuce docházelo k přenesení aktivity a odpovědnosti na žáka. Žádný pedagog by neměl být manipulován do využívání metod, se kterými není osobně ztotožněn a necítí se v dané metodě komfortně. Pedagog by měl využívat takové metody, ve kterých dokáže být autentický a je schopen svým projevem žáky zaujmout. Mezi moderními didaktickými metodami byly zmíněny: zážitkové učení, učení venku (např. Les ve škole) a badatelsky orientovaná výuka.
Členové skupiny:
Mgr. Bc. Karel Folber - 1. ZŠ Rakovník - vedoucí PS MDF
Bc. Adam Šabat - ZŠ a MŠ J. A. Komenského v Novém Strašecí
Mgr. Eva Konířová - ZŠ a MŠ Jesenice
Mgr. Petr Koníř - ZŠ a MŠ Jesenice
Mgr. Nikola Tomková - ZŠ a MŠ Jesenice
Mgr. Lucie Kocová - ZŠ a MŠ Lubná
Mgr. Radek Vyskočil - ZŠ a MŠ Lubná
Mgr. Jana Procházková - ZŠ a MŠ Lužná
Mgr. Pavla Kýnová - ZŠ a MŠ Pavlíkov
Mgr. Jana Sýkorová - ZŠ a MŠ Pavlíkov
Bc. Kristýna Bauerová - ZŠ a MŠ Pavlíkov
Mgr. Kamila Mallá - ZŠ a MŠ Čistá
Mgr. Alice Zápalová - 1. ZŠ Rakovník
Mgr. Milena Mouchová - 1. ZŠ Rakovník
Mgr. Radka Koubová - 2. ZŠ Rakovník
Mgr. Markéta Šnoblová - ZŠ Mutějovice
Mgr. Olga Juráňová - ZŠ a MŠ V Zahrádkách, Roztoky
PaedDr. Eva Fastová - ZŠ a MŠ Olešná
Radka Malá - ZŠ a MŠ Olešná
Libuše Šmausová - SŠ a ZŠ Jesenice
Jana Roubíková - ZŠ Mutějovice
Pravidla pro žadatele a příjemce říkají, že....
....tuto skupinu tvoří učitelé a lídři z daného území. Obsahem její práce je výměna zkušeností a odborných znalostí o moderních didaktických formách, metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí dětí a žáků. Skupina dále projednává a připomínkuje relevantní dokumentaci MAP a aktivně se podílí na celém procesu společného plánování v území.
....cílem této pracovní skupiny jsou zpracované návrhy aktivit spolupráce a aktivit škol v oblasti moderních didaktických forem.